KLACHTEN
Niet tevreden? Laat het me weten!
Klachtenreglement van iQBegrijp
Als je ontevreden bent over een training/cursus van iQBegrijp, laat dit dan s.v.p. direct weten. Samen zoeken we dan naar een oplossing.
Indien we er niet samen uitkomen, dan kun je gebruik maken onderstaande klachtenregeling.
- De overeenkomst voor een training/cursus/etc. wordt beheerst door Nederlands recht, tenzij op grond van dwingend recht het recht van een ander land van toepassing is.
- Geschillen tussen opdrachtgever en iQBegrijp over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door iQBegrijp te leveren of geleverde diensten en zaken kunnen zowel door de opdrachtgever als door iQBegrijp aanhangig worden gemaakt bij Lilian van de Poel, Karnemelksloot 20a, 2806 BG Gouda, ukiq@ukiq.nl (hierna te noemen ‘geschillencommissie’).
- De geschillencommissie neemt een geschil slechts in behandeling, indien de opdrachtgever zijn klacht eerst bij iQBegrijp heeft ingediend en dit niet heeft geleid tot een voor beide partijen bevredigende oplossing.
- Een geschil dient binnen drie maanden na het ontstaan ervan bij de geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
- Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
- Wanneer de opdrachtgever een geschil voorlegt aan de geschillencommissie, is iQBegrijp aan deze keuze gebonden.
- Wanneer iQBegrijp een geschil wil voorleggen aan de geschillencommissie, moet hij eerst de opdrachtgever schriftelijk vragen zich binnen 5 weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. iQBegrijp dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij acht om het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
- De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissing van de geschillencommissie gebeurt in de vorm van een bindend advies.
- De geschillencommissie streeft ernaar binnen 4 weken uitspraak te doen.
- Alle informatie behorende bij een geschil worden door iQBegrijp geregistreerd en voor ten minste de periode, die nodig is totdat de klacht is afgehandeld en er geen mogelijkheden tot beroep (meer) zijn, bewaard, met een minimale periode van 2 jaar.
- Geschillen worden vertrouwelijk behandeld.
- iQBegrijp en de geschillencommissie streven ernaar geschillen binnen 2 maanden op te lossen. De opdrachtgever ontvangt een notificatie, indien deze termijn verlengd wordt met uitleg en een nieuwe uiterlijke streefdatum.